onsdag 21 oktober 2009

Bra service!

När jag fyllde 30 fick jag en Suunto Core Light Black av släkten, och det var en present som var väldigt uppskattad! Dels har den en massa bra funktioner och dels är den ju snygg (enligt mig i alla fall)… Men ganska snabbt insåg jag att den drog en massa ström eftersom jag fick byta batteri ofta. Det var dock inget som jag riktigt reagerade på, eftersom jag tänkte att det berodde nog på att alla funktioner drog mycket ström.

En av knapparna slutade dock fungera för någon månad sen, och jag gjorde då en felanmälan på Suuntos webbsajt. Jag beskrev felet och la till att jag tyckte att den drog mycket ström. Via supportavdelningen fick jag ut en DHL-fraktsedel som man skulle skicka med klockan, och sen var det bara att uppsöka ett DHL-center. I mitt fall var närmaste inlämningsställe Umeå, men det gick ju bra i och med att jag jobbar där ibland.

För någon dag sen fick jag tillbaka klockan, och det är en helt ny klocka (bokstavligen) jag har fått… Jag måste säga att jag är imponerad över Suuntos servicenivå och med vilken fart ärendet har hanterats. Nu kan man i och för sig argumentera att köper man en så dyr pryl så ska det ingå bra service, men erfarenheten har tyvärr visat att så inte alltid är fallet. Så all heder till Suunto i det här fallet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar