onsdag 21 september 2011

Walkstool - kvalitet och service!

Jag fick en Walkstool Basic 50 i julklapp av svärföräldrarna i julas. Det primära användningsområdet i mitt fall var tänkt till älgjakten, då den ryggsäck jag använder inte är någon stolsryggsäck. Under älgjakten blir det ju en hel del sittande, så en så här stol/pall skulle komma väl till pass.

Dessvärre visade det sig när jag packade upp stolen ordentligt nu i höstas att det ena fästet mellan själva sitsen och ett av stolsbenen var trasigt. Ena kanten av fästet hade "vittrat sönder" på nåt märkligt sätt. I övrigt verkade stolen rätt gedigen så jag tänkte att den kanske funkar ändå... Men efter att ha ramlat av (eller snarare igenom) stolen tre gånger under älgjaktens första vecka insåg jag att stolen måste repareras eller kasseras.

I och med att det var en julklapp, och det dessutom var länge sen jag fick den, förstod jag ju att det kunde bli svårt att reklamera stolen eller få den fixad på garantin. Jag visste inte heller var de hade köpt stolen, vilket jag ju i och för sig hade kunnat kolla upp.

På vinst och förlust skickade jag iväg ett mail direkt till Walkstool och beskrev mina bekymmer, och döm om min förvåning när jag får svar inom en timme, och där svaret i korthet går ut på att jag får en ny stol bara jag skickar in mina adressuppgifter... Snacka om att fokusera på nöjda kunder! Tänk om fler tillverkare/leverantörer betedde sig så.

Den nya stolen skickades redan dagen därpå och jag kan konstatera att här fanns absolut inga kvalitetsproblem, jag är mycket nöjd med produkten! Stort tack till Walkstool!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar